Aku seorang penulis.....

Alhamdulillah tadi baru berjaya menyiapkan esei Shah Alam Bandarayaku first edition...sempat gak siapkan dalam kesibukan final exam yang semakin meruncing ni....chewah. Lusa ada paper QMT, doakanlah aku ek dan untuk member-member aku ketahuilah betapa aku sentiasa mendoakan kejayaan korang baik dalam solat mahupun dalam dewan peperiksaan sebelum bermulanya kertas. 

Kini aku jugak mencari idea untuk esei kedua aku untuk Sambutan Ulang Tahun Shah Alam ke sepuluh ni. Apa ek agak-agak nak tuleh.....baru la aku tahu apa maksudnya takde ilham bila penulis-penulis kata camtu. Sebenarnyakan dah lama gak tertanya kenapa menurut kajian Fazillah Kamsah, orang yang lahir pada bulan Ogos ni ada bakat seni...maybe bakat seni menulis kot....haha entah lar. Apapun, if you like something, just enjoy it as long as it did not bring any trouble to yourself.

By the way paper FAR430 pagi tadi macam mudah sket dari sem lepas tapi tak tahulah and hope the best and hope Allah give me and my friends who took the paper the best. Pagi tadi sebelum exam ada jugak mesej puan mintak dia untuk doakan kejayaan para pelajar dia dan halalkan ilmu yang telah dia bagi dan puan balas "wish u all  good luck :-) and also thanx dad 4 ur good luck message.

While tadi time dinner ngan Nik tadi ada gak citer pasal kesah-kesah hidup, aku story kat dia pasal yang aku pinjamkan Canadian Guy yang aku tules minggu lepas tu RM250 and tengahari tadi aku call dia tapi x dapat then petang aku tengok ada miscall dari dia tapi aku call tak dapat....ermmm camne nak kategorikan tuh..kira utang boleh langsai or kira halal???? Kalau boleh langsai bagus sangatlah....alhamdulillah. Kalau kene halal maknanya ni kali kedua la aku tertipu la. Kali pertama dulu ngan Halim kat PKNS....huhu. Ape citer agaknya pak cik tu ek?..

Nik kata semalam (eh kelmarin ek....) dia jumpa pak cik buta yang selalu mengemis kat Seksyen 2, dia tengok je pakcik tu and last-last sampai depan KFC ada keta MyVi tunggu dia yang dipandu oleh seorang lelaki Cina.Ermm....pendek kata sindiket ar....dunia kini manusia tak boleh terlalu baik, terlalu baik maka kita akan dipijak. Namun pesan orang tua ada mengatakan "buat baik biar beribu buat jahat jangan sekali". Entahlah....dunia dah berubah kot.  

So now two papers more QMT(28/4) and CRG(8/5). Hope the best towards it.....    

Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis