Followers

Friday, 24 December 2010

Petua Orang --> Gagal (Osman Affan)

1. Susah tidur malam dan susah bangun pagi.

2.Takut salah, tidak mahu mencuba.

3. Tidak bawa payung, salahkan hujan.(Tidak Bersedia)


 4.Berkawan dengan orang yang malas mandi pagi.


5. Bawah tempurung lebih  selesa daripada padang yang luas.

 6. Tidak berani jadi berbeza
  

7. Memanah di dalam gelap dengan mata yang tertutup. (Tiada Target)

Tuesday, 21 December 2010

Kisah Sebuah Pelangi



Kadangkala dalam hidup yang kita sangka pelangi rupanya mendung,

Mendung yang kita lihat pula rupanya pelangi, 

Pelangi yang datang bukannya satu tapi banyak,

Banyak warnanya tunggu untuk kita memilihnya,  

Memilih pelangi yang tidak langsung mempunyai warna hitam,

Warna Hitam yang tidak langsung akan terlintas lagi dihati, 

Hati kini menjadi lebih ceria,

Ceria kerana tidak perlu menipu sesiapa, 

Menipu diri sendiri kini tidak lagi agar diri menjadi lebih  yakin,

Yakin dalam memilih pelangi yang sudah tersedia suatu hari nanti. 

Monday, 6 December 2010

Marah Bukan Sifatku

Engko takde keje ye Cap, layan lagu jiwang nih =p


 
Penulis: Entah
Penyanyi: Tak tau...chek sendirik =)

Ku tidak pernah meminta mu
Untuk mengasihi ku
Dan apatah lagi mengasihani ku
Juga tidak sama sekali

Kusedar sebenarnya kita tiada pertalian
Cuma satu arah serta satu tujuan
Mencari keberkatan-Nya

Aku terkenangkan
Saat manis dulu
Tak pernah kau meninggi suara
Bila bertanya

Keras hanyalah luaranku
Lembut tetap di dalam hati
Marah habis setakat itu
Tak kubiar berpanjangan

Biar aku berdiam diri
Dengan hati yang remuk redam
Kau tak usah lagi bertanya
Tak ku bersuara

Aku masih mampu tersenyum
Walau hati terluka
Mungkin hari ini duka untuk aku
Esok belum tentu

Saturday, 4 December 2010

Lagu Yang Best....Share Jom...

Lagu ni best =)

Menggigil tubuh ini
Melihat kau bersamanya
Tergamam aku tak terkata
Meraung di jiwa

Puas ku pertahankan
Cinta kita sejak dulu
Tapi sayang
Sikit pun tidak
Menghargai cintaku

Sia-sia saja
Pengorbanan dan kesetiaanku ini
Ku sangka kau permata
Rupanya duri paling berbisa

Ku pasrah dan berdoa
Semoga tabah jiwaku
Oh... tetapi bagaimana
Nak ku lawan
Jiwa yang siksa

Ke mana arah hendak ku tuju
Bila hatiku rindu padamu
Hendakku cari tapi tak guna
Kau bahagia dengan si dia

Dikamar sepi aku termenung
Terbayang bayang kenangan kita
Tidak ku sangka kau
Tergamak pergi
Saat ku masih perlukan mu

Ah...ah...ah...
Ah...ah...ah...

Meraung di jiwa
Apalah daya kiranya
Orang dah benci

Ah...ah...ah...
Ah...ah...ah...
Meraung di jiwa
Tapi tak pernah ku benci
Dirimu sayang

Friday, 3 December 2010

Tulis @ Tak

Aku tak tahu patut tulis atau tak patut tulis apa yang aku hadapi sekarang ni.....tapi menarik....tapi tak tahu nak tulis ke dak so jadi la entri yang camni...ha3 =p.

Tapi tu la beberapa pengajaran yang aku boleh belajar sejak dua tiga hari ni, "jangan sesekali buat silap dalam hidup" mungkin ke kita x buat silap? Sila jawab sendiri k,  "jangan percayakan 100% kepada sesiapa sahaja sebab takut kelak orang yang buat kita percaya tu la yang membunuh hati kita" dan "jahat yang camne sekalipun kita ni, janganlah lupa doakan orang yang kita sayang bahagia sebab Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita" 

K la tu je kot, sebelum berundur ada sesuatu untuk perkongsian kita bersama especially peringatan untuk diri saya sendiri:

"Manusia tidak akan lari dari membuat kesilapan, jadi sebagai manusia yang mampu menegur kita tegur menegurlah kerana  tidak akan rugi orang yang menegur dan adalah sangat tidak baik dalam membuka aib kepada sesiapa pun sekalipun sebab kelak Allah akan membuka aib kita seluas2nya"

"Sometimes We don't know whether what we do is a right or a wrong thing because it depends to the eyes of the beholder"

Till next entry =)



 


Other Topics