Aku Punya November 2010

Isnin ni akan masuk bulan terakhir berprektikal (ejaan mengikut kamus aku sendiri), selepas 5 bulan kat UMW Pennzoil Distributor ni, sayang lak aku nak tinggalkan. Kadang2 kita kena lepaskan benda yang kita sayang, untuk benda yang lebih penting....chewah...Sape kata kat commercial sector tak buzy, eh pergi kol 8 balik kol 8 la.....kengkadang ar....he3. Paling lewat pun kol satu je...je? ha3. Tu pun coz nak siapkan business plan. Alhamdulillah la, bukan takat FAR (yang banyak kali aku repeat tu) ditest kat sini, tapi MAF, ETR, IB, BEL, AIS...dan sume2 tu memang dapat belajar kat sini ar dan sume tu aku hadapi ngan tenang. Alhamdulillah....memula rasa "eh aku wat the right decision ke ni, orang gi audit, aku gi commercial" tapi lepas berborak ngan Manager aku (manager aku? Cam artis lak....) Actually go to commercial sector, is better sometime. Depend to what u want to be. If u want to be a CFO, so then there u are...commercial sector is the best to go for....whatever it is, it depend to ur luck also. Tengok rezeki....kan....kalau Allah dah kata ya, maka ya kalau tak so tak jugak watever yang kita buat....

Alhamdulillah, balik je fakulti aku akan suggestkan kat Junior-junior yang nak rasa dunia komersial untuk jadi trainee kat tempat aku. Kat sini bukan takat wat akaun, tag aset dan key in invois je, u also must know how to deal with HR account, plan sana plan sini and macam2 lagi la. Tu kengkadang aku tak kuar makan lunch coz terlalu asyik ngan keje aku....bukan kata aku rajin k, kalau korang kenal aku, korang taw betapa aku seorang yang malas =) By the way next sem dah konpem ,ada sorang junior aku akan join pennzoil, I hope u are really better than me keh. 

GTG....till next time....




Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis