Hantar My Best Friend Nik Winchester balik KB....

Just now baru balik dari S17, hantor my friend, Nik Winchester balik KB (or Kota Bharu)....

B4 that we go eat eat near near there at the sudden death time for Nik...yer la dia order makan, makanan sampai lambat so kene le makan cepat2 kalau x bas tinggal...haha.

Aku selalu gak speaking kelate ngan Nik sebab pada aku bila kita bleh cakap timur ni, satu advantage kat kita...aku pun ader gak try2 speaking jawa....cikgu aku tu ha Halim...wes mangan, kabare, wes toru opourung...hehe bleh ler sket2 cakap Jawa.

Berbalik pada kecek kelate, kawe dok ar panda kecek kelate tapi bleh ar sket2. Demo kecek kawe pahe, kawe kecek demo penin palo...haha.

Pada aku, aku suka mendalami bahasa melayu nusantara sebab kalau tak ,apalah maknenyer melayu tu...tapi aku bila orang cakap Perak...teman susah sket nak reply sebab...tah ar cam susah jer...haha. Cikgu aku yang ajar bahasa melayu perak ni Krol ar, biler dia cakap Perak., orang Perak sendiri pun x paham, aku ar tu....haha Perak tiruan nak wat camner.

Apa-apapun selamat jalan kat Pak Lah (Nik Winchester ar tu...) dan rakanmu ni mendoakan keselamatan mu dalam perjalanan,k....dan selamat bercuti.....

Nanti ko jangan lupa comment plak biler bukak blog aku nanti and selamat maen FB dalam bas....haha. (Kalau ko maen FB dalam bas maknenyer 2 minit pas 2 padam ler laptop ang...haha)

Wassalam...

Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis