Gotong-Royong Raya 2009

Hari aku gotong-royong ngan mak aku and adek2 aku untuk bersihkan rumah yang dijangka esok. Memula berat gak ar, yerlah Mama suruh mesin rumput.

Tapi biler aku mulakan cam best la plak...haha. Tapi yang peliknya aku guna mesin ni ada satu bilah kipas tu yang kene tukar pas beberapa kali digunakan tapi bila aku yang guna mesin tu x sampai satu kali dah kene tukar, dalam tiga bilah kipas gak ar aku gunakan...huhu satu RM6.90 x 3 bilah = RM20....baek upah pemotong rumput jer..haha

Dalam sebok2 tu sempat gak aku tangkap gambar yang nunjukkan aku wat macam-macam keje padahal aku potong rumput jer...haha. Yang laen-laen tu sume adek2 aku yang wat....haha jahat tak aku.


Mesin yang mama hadiahkan untuk potong rumput kat rumah...haha wise & good investment cam Robert Kotler kata



Tengah memotong rumput kat kawasan rumah, ingat nak motong rumput rumah sebelah skali tapi niat jer ar....haha yer ar kan ke niat tu dapat pahala bulan pose ni


Uish ini motong rumput ke mencangkul..



Aku potong rumput gune cutter plak disebabkan nak tangkap gambar..haha


Sebenarnya ni keje adek aku, aku takat bergambar je..haha


Duta produk rumah yang macho, hensem dan tampan..haha yer ke



Lastly sapu sampah kat dalam umah, gambar tengah tu aku tengah cari google aku....bukan google earth ek...haha





Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis