Obsesi AdamMaya....

Sebenarnya walaupun ramai yang kata drama melayu x best tapi sebenarnya ada jugak yang best dan terpulang kepada kita untuk memilih drama @ cerita yang kita minat. Cerita Adamaya adalah sebuah cerita yang orang kata mantap dan kalau diberikan rating mungkin boleh mencecah 9 out of 10. (Supposely 10 but there are no one is perfect). Memang aku x selalu tengok TV but kalau baru sekali tengok dah hooked, ape maknenyer tu, "are there any words we can use to describe it other than extraordinary"

Drama Adamaya TV3

Mungkin banyak faktor yang menyebabkan obsesi Adamaya ni menjadi-jadi yang pertama mungkin sebab dalam Facebook ramai yang membincangkan pasal Adamaya ni. Semalam sempat juga melawak dengan seorang rakan FB tentang cerita Adamaya ni., status dia tertulis "nak tengok Adamaya....". Aku pun comment yang berbunyi "Kalau nak Maya je, Adam taknak bleh tak...hehe".

Ermhh....macam-macam. 
Tahniah buat TV3 yang mampu menghasilkan drama yang baik seperti drama tersebut dan sapa kata drama kita tak boleh pergi jauh. Kalau Indonesia boleh kenapa kita tidak boleh, dimanakah semangat "Malaysia Boleh". Insyallah andaikata kita sebagai rakyat Malaysia "support" industri hiburan sendiri maka janganlah pelik andaikata suatu hari nanti kita pun punyai industri perfileman @ hiburan setanding Bollywood dan seterusnya Hollywood tetapi yang bezanya kita akan bawakan satu nama iaitu "Malaywood" atau mungkin nama yang lebih   seperti "OneMalaysiaWood". 

Memang mudah untuk berkata tetapi bukannya mudah untuk sampai ke tahap tersebut namun andaikata kita berusaha "even a black water can be a white water if we know the way to change it..." maka apa yang penting adalah cara pendekatan yang ingin kita gunakan idea yang betul dan selari dengan apa yang para penonton mahukan. 

Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Apa sebenarnya Skandal Enron @ Enron Scandal???