KEGEMBIRAAN SEBENAR ADALAH MEMBUAT ORANG LAIN GEMBIRA...

Sebenarnya kata-kata ni diungkapkan oleh member baek aku time sekolah, 3 tahun yang lepas....aku masa tu tak kesah sangat dan aku dengar pun ala-ala kadar jer tapi tah kenapa sejak akhir2 ni ak rasa gembira bila aku berjaya buat orang rasa gembira. Aku pun teringat balik kat member skolah lama aku tu. 


Ermmm....last time jumpa dia time raya aritu...haha makin beso ek Mas...haha. Kata-kata dia tu memang betul, aku tak tahu dia cari mana ayat tu tapi tu lar perasaan bila buat orang laen rasa gembira. Kebanyakan member2 aku dalam FB skang ni tengah mengeluh pasal result....ak lar yang try untuk bwat diaorang gembira balik...bukan nak mengungkit, bukan nak berbangga tapi diaorang kata aku memahami diaorang padahal apa yang aku buat just bwat lawak bodo jerk....haha entah lar. 
 
Tu result depa, kalau result aku tak taw lar camne. Kene jumpa KP Isnin ni sbb tak leh nak tengok result. Ak just riso kat Korea ak....entah ape aku bwat tah...huhu. Nak kata Korea tu susah, ada jek member aku dapat A..nak kata senang....hurmmm senang lar sangat. Maybe aku yang tak banyak speaking kot...haha. 

Cam dah banyak jerk aku membebel ni...haha. Last but not least kalau korang rasa tak gembira cuba korang gembirakan orang disekitar korang pasti korang akan gembira gak, tapi yang paling mujarab of coz lar minta kegembiraan dari tuhan kan....

"habluminallah wa hablumminnannas" 

Sekian Bebelan Dariku....hehe

Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis