Penantian Yang Bukan Sehari



Alhamdulillah petang tadi dapat turun sekejap ke fakulti yang mana dah agak lama aku x turun ke sana. Tujuan aku turun x len x bukan untuk jumpa kesemua penasihat dinner dan sub-sub program yang akan dilaksanakan. Tu semua x yah citer la kot coz kalau citer satu blog x abeh...ha3. 

Surau lelaki yang menggantikan tapak Canterbury

Cuma tadi aku dapat jugak aku menjejak kaki ke surau baru lelaki yang sebelum ni terletaknya Canterbury. Alhamdulillah sekali lagi sebab surau ni selesa dan mampu menampung ramai jemaah dan tapak yang sebelum ni surau lelaki dijadikan surau wanita.

Lebih selesa dan lebih besar....

Tak len tak bukan selain dari pihak fakulti terlibat, Majlis Perwakilan Pelajar jugak terlibat dalam proses tuntutan ni sehinggakan pada satu tahap aku ngan Zira dengan kerjasama MPP OM & FSG try untuk minta surau wanita di OM sebab kat SAAS dah terlalu sibuk dan tak cukup kawasan. Susah awek2 ni nak semayang....

Surau Wanita yang menggantikan surau yang lama

Sebenarnya bukan term kami je minta surau ni, tak silap aku sejak zaman abang Bob ngan Zul lagi tapi yela dengan alasan UiTM ada kontrak ngan Canterbury sambung ngan tuntutan Fizi ngan Faiz then this year berjaya akhirnya dibawah kepimpinan Fifi ngan Mirul....

Nak masuk tapi seb bek ada Pak Guard halang....ha3



Tapi kan aku wonder why bagi surau yang lebih besar kepada pelajar lelaki padahal pelajar perempuan lebih ramai (skang aku rasa nisbah cam 90:10 je, coz tadi aku nek lif sume pompuan aku sorang je laki, speechless aku....ha3). Aku rasa better switch it but whatever it is for me it is a great achievement lepas bertahun-tahun tuntutan....

Yang penting diucapkan terima kasih kepada yang telah terlibat dalam proses tuntut menuntut ni antaranya MPP tahun ni yang betul-betul buatkan aku berbangga dengan diaorang bila surau ni siap dan dapat digunakan sepenuhnya. So lepas ni awek-awek FP & FSG dan fakulti-fakulti yang selokasi dengannya jangan ada alasan lambat masuk ke kelas okeh ;)





Comments

shiqin ghazali said…
ye la.. btul la.. kt fact account n fsg x rmai lelaki.. surau pmpuan byk, tp still kecik..
kalo surau pmpuan kt canterbury tu, ade tmpt mbik wuduq tak dlm tuh?? kalo kt luar, mmg leceh r ntuk pmpuan kn..
SHaRKFiQ SSM said…
becoz, pmpn dah ada by surau, kt saas 2 tgkat, kat hep, kat dsb pn ada gak..

laki satu tu ja surau yg ada~
Ashraf Zabidi said…
Iqin: Semua ada dalam tu...

Syafiq: Memang banyak surau tapi kecik, kita surau satu tapi besar...
SHaRKFiQ SSM said…
acap ko penah p x surau pmpn kt hep.. besar gak.. kalo xcaya try p tgk, tp tyme mlm r, dh xramai org~
shiqin ghazali said…
haha.. yer la ye la.. kire bsyukur gk la dh ade kmdhan itu smua kn..
lg 1sem je tggl kt uitm~ senior dah kite neyh
Ashraf Zabidi said…
Yup dah senior dah...cam baru semalam join MMS....betapa cepat masa berjalan kan?

Yer ke Fiq, aku x berkesempatan lagi nak tengok.Tapi whatever it is alhamdulillah UiTM x mengenapikan kepentingan Surau :)

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis