Semuanya First,,,,

Minggu lepas berpeluang bermain Go Kart di Litar Go Kart Stadium Shah Alam, walaupun bayarannya boleh tahan mahal tapi ok ar untuk experience....lagi lagi experience untuk first timer cam aku. Bila aku naik je Go Cart tu semangat nak pecut abeh tu memang ada...ha2. Boleh bayangkan aku wat corner pun kat atas divider (x pasti apa nama dia so aku letak je la nama divider)......cukup2 ganas cara aku mandu...ha3.

Litar Go Cart Stadium Shah Alam

Minggu ni lak berpeluang untuk first time turun ke Gym UiTM....ha3 memalukan jek, 7 sem belajar, final year baru masuk gim, nampak sangat tak bersukan nyer orang. Masuk je, memang cam orang x penah jumpa benda2 tu ar....jakun ar pendek kata...ha3 (ada ek orang kutuk diri sendiri). Pas tu lepak jap men skuash ngan member2 fak lain yang akan join Squash SAF next week, nampak sangat aku tak reti men bila main dengan diaorang....hu3.

Kantoi senyum bila tau ada orang tangkap gambar...ha3 (Credits to Syaffiq for this picture)

Untuk akunyer bisnes yang bukan bisnes (coz kan ke memula aku bagi perkhidmatan ni free tapi takde sambutan, last-last aku caj je la....hu3) dah ada beberapa customer....first design banner tak seberapa nak cantik tapi dia puas hati and then bayar aku RM10....aiyok. 

Bayaran Untuk Design Banner Melalui Maybank2U

For the time being pulak ada beberapa customer lain yang tanya wat blog (bakery) and then wat stiker...tapi sedihnya ada aritu aku terpaksa tolak satu tempahan stiker (lebih 3000 unit) sebab aku rasa aku tak mampu buat coz quite buzy and dia perlukan cepat tempahan tu..nak wat camna kan bukan rezeki...huhu.

Sebenarnya masa nak reply balik emel pasal bayaran dari customer,  aku sebenarnya rasa serba salah lak...serba salah samaada perlu atau tak terima sebab aku sendiri sebenarnya bukan bertujuan untuk wat bisnes tapi hanyalah sekadar menajamkan skil aku je yang tak tajam nih....so by doing this I sharpen  my skill but diaorang nak baya lak....so amek je la eh :)

So right now tengah merancang apa pulak first ever thing yang aku nak wat next week ever in my life.....lompat bunjee jumping ngan  rock climbing cam ok.... nak wat apa ni eh next week??? ermmmmmm....


Comments

SHaRKFiQ SSM said…
yeah!! mggu dpn kta p swimming kt uitm lak... fully utilise kn uitm smntara masih lg student!! hehe..

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis