Paling Buruk Dalam Sejarah....

Result aku chek semalam...bapak ar teruk gile result aku, 2 paper kantoi (FAR430&MAF630). Aku tak tahu nak kata apa and aku tak rasa apa-apa dah coz mungkin dah terlalu banyak kegagalan aku tempuhi. Aku marah gila dengan diri sendiri sebab rasa diri sendiri dah cukup hebat dan overconfident sangat. Bukan kata tak belajar, towards the end aku stay up kot lepas semayang sunat hajat....entah la mungkin ni just dugaan dari Allah.Aku terfikir camna seorang pelajar cemerlang SPM (8A2B) dan juga pelajar cemerlang matrikulasi (CGPA 4.00) boleh tersungkur, tersembam dan sewaktu dengannya kat Universiti. Nak kata aku busy, time MPP lagi aku busy...huhu don't know what to say.

Kalau aku gagal FAR400 dulu aku cukup malu skang ni aku rasa dah tak de ape aku nak malu coz it is a fact. U got it already, u cannot change the past but you can make ur future. Tp sincerely dalam hati ni tah memang rasa rendah diri sangat coz keputusan aku teruk. Dan aku gak terfikir camne budak kurang bijak cam aku ni boleh lead beribu student bijak pandai kat fak time jadik MPP dulu and currently lead hampir beratus student bijak pandai yang jadik AJK untuk Dinner padahal pointer aku tak sampai 3 pun.Pointer minimum yang aku tak pernah bayangkan langsung time mula masuk U dulu....huhu. 

Entah la, aku feel really bad and sometimes think others will be ashamed to befriend with me, whatever it is....by this hard time I know who is my truly friend and who is not.Sekarang ni yang penting aku tak nak berganjak dari kerusi Pengarah Dinner Part 8 coz aku nak sebelum grade dua program yang dah dirancang oleh Timbalan Pengarah aku Halim ngan Aiman (Lawatan Rumah Anak Yatim & Motivasi Sekolah) berjalan lancar dan seterusnya dapat memupuk suatu budaya penyayang kat diaorang especially kepada insan yang kurang bernasib baik seperti anak-anak yatim dan juga mampu untuk menjadi fasilitator kepada adik-adik di sekolah menengah terpilih untuk menunjuk mereka jalan untuk berjaya, kalau tak berjaya sebagai pelajar cemerlang pun akan berjaya sebagai orang yang mampu untuk membantu orang lain mencapai kejayaan.At least nanti bila korang berjaya maybe as accountant, auditor, BOD or apa-apa jelah, akan masih terlintas di fikiran korang nak membantu mereka yang tak bernasib baik ni walaupun dunia semakin hari menjadi semakin materialistik at least dengan pengalaman membantu sewaktu di U, korang boleh membawa pengalaman membantu insan tidak bernasib baik ini ke alam pekerjaan dan mungkin ada yang akan ke dunia perniagaan & korporat.Insyallah.....

Comments

amirul mukmin said…
Sabar je la ek...
Kadang-kadang setiap yang berlaku ini ada hikmahnya.
Kita kan hanya mampu merancang, tapi Dia yang menentukannya
Ashraf Zabidi said…
Tq...
Yup setiap satu dugaan yg Allah timpakan ada hikmah di sebaliknya.
Lyna said…
sabar2 ...
maybe something better will come soon ...
byk lg benda dlm dunia nie ...
nie slh satu dugaan ... be strong
Ashraf Zabidi said…
Tq too...
Ni bukan satu dugaan, dua kot...huhu.

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis