Kasih Selepas Dan Sebelum Bergelar Ibu Bapa....

Alhamdulillah hari ni bakal genap 2 minggu aku kat UMW dan ramai gak yang dah mula aku rapat lagi-lagi tempat duduk aku ada 'Pull Computer' means semua department menggunakan komputer ni coz komputer ni ada data yang komputer2 lain takde. So setiap 15 minit, akan ada orang tanya pinjam komputer jap boleh??? Takkan aku nak jawab tak leh pulak kan....keje diaorang lagi penting. 

Aku pun dah mula rapat ngan Encik Hamizad (Izad), supervisor aku....disebabkan aku balik lewat, dalam kol 8.30malam camtu so semayang maghrib biasanya dengan dia ar. Semalam pun dia belanja aku ngan Nan, member sebelah meja lunch. Bukan lunch yang aku nak cerita tp pasal apa yang dia cerita masa lunch. Aku 'quote'kan kata-kata dia:

"Kasih kita kat mak bapak berbeza semasa kita belum bergelar mak bapak dan selepas kita bergelar mak bapak, sebab lepas kita bergelar mak bapak baru kita tahu apa mak bapak kita rasa dan kita akan bertambah rapat"

Entah le, aku dengar je....betol la kot coz mana la aku ada anak...anak tekak tu ade la...hehe. Semalam gak wat first time jumpa ngan En Roslan, GM UMW Penzoil Distributors. Sambil-sambil sembang En Izad kata next week aku ngan beberapa staf lain akan dihantar ke Workshop-workshop sekitar KL & Selangor untuk tag barang khususnya barang-barang kat bengkel "flagship". 

Sincerely almost two weeks here, I'm still eager to learn everything here....about the job itself, about managerial skill also about OT...haha. X kesah pun OT tu sebenarnya coz the most important thing is ur niat when u do something...kan....kan...


Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis