Shrek Forever After

Sejak dua tiga empat lima (sampai infiniti) menjak ni, cam rajin lak aku tengok wayang sampaikan kat wayang semalam dua citer je tak tengok lagi dari sepuluh citer, IP Man ngan Once A Gangster...huhahaha. (bangge gile). Kalau kelmarin punye semalam tengok citer Andartu 21 Hari Mencari Suami, cam yang aku dah janji tapi lambat sket semalam tengok citer Shrek Forever After.....best???? Ish x best tol....x best tol...x best tol kalau tak tengok.....

Grafik lawa, jalan citer menarik, suara atau sistem audio Dolbi yang aku rasa gempak....tak tahu nak bagi berapa star kalau bukan sejumlah stars di dalam filem star wars (merepek ape ni...astagfirullahalazim).
Shrek The Final Chapter 3D, makhluk rambut merah tu evil....bukan red devil....

Semalam pergi ngan dua budak yang menjadi kesayangan aku, my sisters, bile lagi nak belanje diaorang ni kan, next week nak balik dah, lagi2 aku dah janji ngan diaorang. Filem ni mula kol 9.20 malam, tapi dah jadi tabiat aku suka beli tiket awal2, aku beli tiket kol 2.30 petang....tak suka la wat something yg xde perancangan ni....chewah. Bayangkan aritu time tengok citer Iron Man 2, aku beli tiket kol 12.30 tengahari tp last2 kene dok depan sensorang....kan kan kan, sep bek la ade orang belanja air apetah sejuk gak hati gue....haha x kesah ar member member. Lagi2 dok kat depan tu cam rasa panggung tu ana yang punye...haha...

Cerita Shrek ni best, I like it la...terlalu banyak nilai kekeluargaan yang dia ajar antara ayat-ayat yang best yang sempat aku hafal....(pergh hafal...crg maleh hafal..citer camni yang aku afal....haha)

"Sometimes people look at a glass half empty but I like to see it as half full...."
(masa evil pendek yang nama apetah mengarut kat para ahli sihir dia)


" you have everything but why the only person cannot see it is you...."
(time Fiona marah Shrek)
 
Cerita ni boleh aku synopsiskan camni Shrek dah rasa boring dengan idup dia dengan anak2 dengan isteri sebab dia rasa hidup dia dah takde privasi so dia wat suatu kontrak ngan evil pendek tu yang mana evil pendek tu akan ambil satu hari dari hidup shrek dan dia akan dapat apa yang dia nak. Tup tup....satu hari yang dimaksudkan adalah hari dimana dia dilahirkan, so bile jadik camtu dalam masa 24 jam....shrek akan  ilang, ilang terus except with one true kiss from Fiona (Standard la citer camni). Tapi Shrek tak taw nak carik kat ne Fiona coz dia takde kat rumah and bile satu hari Shrek tak dilahirkan bermakna dia takkan berjumpa dengan Fiona....ermm nak taw lebih lanjut...baca sinopsis kat sini....hehe.

Aku terfikir gak aritu time citer Andartu, aku kira2 ada 8 orang je dalam panggung tapi semalam boleh kata penuh panggung. Camner tu adakah tu bermakne kita tak menyokong industri perfileman sendiri....jawab sendiri la. Takkan aku yang darah campuran ni nak cakap lelebih lak...kan ke aku ni mix...bapak aku laki, mak aku pompuan kan ke mix tu...

Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis