Antara N96 & N81

Sebenarnya dah lama gak nak tulis pasal handset ni tapi asyik terlupa jek. Kalau nak tahu, sepanjang hidup aku, aku hanya akan tukar enset kalau enset aku hilang.Handset aku sebelum ni N80 ilang kat motor disebabkan kealpaan diri sendiri. Time tu aku dah terlambat nak ke kelas Math sebab ada test dan boleh plak enset tu aku letakkan kat raga motor dan akhirnya hilang.....huhu sedih. Banyak mesej yang aku simpan dalam tu sebagai tanda kenangan, sms raya, sms kene puji, kene marah, dan macam-macam mesej lain hilang camtu jek....huhu. Nombor apatah lagi, nombor-nombor penting sewaktu MPP dulu semuanya hilang....

N80 Dalam Kenangan

Patah tumbuh hilang berganti tapi yang berganti tidak sama dengan yang hilang. Keesokannya aku beli enset N92 dari Syam. Handset ni model China so paham-paham la bila China, nak carik aksesori cam bateri ngan charger pun susah. Handset ni jugak tak boleh simpan SMS banyak so bila dah full kene delete....huhu sedih gak bila ada sms yang ak nak simpan pun kene delete coz dia takde feature My Folder, tempat nak simpan mesej-mesej penting. Satu lagi pasal enset ni, kan ke dia jenis slide (actually I dislike this type of mobile) bila aku anta mesej dan sebelum dia tulis sent aku tutup slide tu dia akan cancel mesej, so akan ada misunderstanding whether aku hantar sms or belum. Satu lagi kelemahan enset ni ialah, bila anda dapat banyak mesej anda tidak tahu manakah yang belum dibaca coz tiada tanda mark pada sms yang belum dibaca. 

N96 dalam kekurangan ada kelebihan...

Ye, dalam kekurangan ada kelebihan. Aku suka enset ni sebab dia boleh masuk dua sim card. Tugas aku sebagai class rep menyebabkan aku lebih suka untuk hantar mesej kepada semua andai kata takde kelas atau ada apa2 info penting yang mana menyebabkan aku menggunakan nombor kedua iaitu Maxis. Aku lebih suka cara menghantar mesej kat semua coz takkan ada misunderstanding kat situ dan diaorang boleh terus rujuk aku....I dislike bureaucratic.....Selain tu enset ni ade tv and radio, suka I like it ah...boring2 boleh bukak (tv,k). Gambar dia pun lawa dan clear....

Sekarang sebenarnya tengah berkira2 nak beli enset baru sebab pada aku enset yang baik mempunyai features yang baik untuk mesej dan call. Dengan beberapa kelemahan mesej tu aku rasa aku kene carik enset laen tapi kalau nokia tak banyak yang dua simcard.....huhu. Confuse...confuse....

Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis