Confident......Perfection....Networking

-C O N F I D E N T- 

Pagi tadi aku bangun lambat sket dalam kol 7.30 pagi, terkejar-kejar gak ar....huhu. Dalam kol 8.30 camtu, Abang Zul amek aku kat Seksyen 2 untuk ke Seksyen 25 untuk sambung training. Bukan x nak g sendiri tapi alang-alang kemudahan dah disediakan so gunakan le betul x?

Sampai jek kat sana, ak lepak dulu sambil tunggu giliran, boleh plak terserempak ngan Sobre, a Sabahan from Beufort. Cayalah bro, aku ingat aku sorang jek yang kamikaze, wat training hari ni padahal 2 test esok....hahahah. (X tak tau la gelakkan sape tu, gelak je la ek, x kene bayo pun). 

Sambil tunggu giliran tu, aku tersenyum sinis gak aku bile aku tengok budak-budak yang ambik training motor, aku tergelak bila teringat time aku dulu...haha. 

So when the time comes, aku pun training cam biaselah dengan Abang Ronnie, cikgu memandu aku yang cerewet dan kuat membebel (Baca: Aku suke dengar dia membebel sbb sape lagi nak membebel kalau bukan dia...hehe, but perlu diingat dia membebel sebab kat luar nanti takkan ada orang yang akan membebel cam dia so tengkiu Abg Roni). Hari ni, wat first time dalam sejarah, enjin kereta tak mati...hehe. And semua halangan ditempuhi dengan ok....(ok je le, nak kata mantap, aku still sangkut lagi kat bahagian parking). 

After wat Bahagian 3, kami gi keluar untuk training QTI lak.....huish cuak gak lar, nak tukar gear pun x berapa nak pandai lagi, I need more training but I'm confident that I can do it coz cam tak susah cuma praktis and praktis so then it will be perfect...insyallah. The test will be conducted on Monday at the evening, so alhamdulillah la.

Balek tu, abang Zul ambek and dia berkongsi pengalaman dengan aku time dia bekerja dengan Telekom dulu time Mukriz Mahathir jadik GM, dia berkongsi pengalaman yang aku rasa cukup memberi beberapa input  yang berguna antaranya:

1. No Default In Your Job Be A Perfectionist Or You Need To Do It Again

2. Working Is Not Only About Money, It Is About Problem Solving

3. Build Networking With All Including With A Rival Company's Employees, You May Need It Someday...

4. When Do A Job, Give Full Commitment Into It....

5. As an accountant (Dia Ex-DIA) you not only need to know how to prepare accounts but also technical part cam wayar-wayar optik but depend to the company business le. (Maybe aku perlu, coz UMW ada macam2 machinery)

Tu jer kot input yang aku ingat tapi kalau nak cerita pengalaman dia secara detail....hehe next time kot, whether the story betul atau tak , wallahualam.
 

Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis