Sebuah E-mail Dari Kedutaan Malaysia Di London

Pada jam 8malam,2 November 2009 e-mail kat bawah ni aku terima:

Saudara Mohd Ashraf,

It seems that you have forwarded the request to several bodies in London alone. We have no problem to accommodate you, subject to some conditions, especially on what you hope to study/achieve. As you are well aware, London is a very expensive city especially for accommodation.

Please confirm weather you plan to do your internship with the High Commission or with others.

Salam,

Rustam 


Berkat doa ibu tersayang ngan korang, aku telah pun berjaya ditawarkan tempat untuk praktikal di Kota London dengan Kedutaan Malaysia London, tapi awal-awal dia dah gtaw aku yang accomodation nyer mahal. Tapi takper biar la aku suffer untuk menghadapi cabaran dan dugaan kat sana because that is what we called pengalaman hidup atau life experience.

Tapi for the time being aku nak hold dulu praktikal dengan kedutaan, aku nak mintak syarikat Malaysia kat sana dulu...hehe dapat elaun kalau syarikat swasta. Pilihan terakhir baru aku praktikal dengan kedutaan. 

Alhamdulillah, baru tadi aku email MTC (Malaysia Timber Council London) ngan Standard Bank London untuk praktikal, doa-doakanlah ni pun aku berjaya ek...sampai sini sajalah, by now aku nak ready untuk final exam Law lusa. 

wish me goodluck for final exam and doakanlah aku ek


Sekian 


Comments

Assalamualaikum,

Hi. I'm Ned and still a student.
Boleh tanya, macam mana nak apply kalau kita nak practical dengan kedutaan Malaysia macam cik apply?
Thank you.

Best regards,
Ned
Ashraf Zabidi said…
Waalaikumsalam Ned, Saya google sahaja email dan terus email Kedutaan.

Mungkin boleh gunakan link ini http://educationmalaysia.co.uk/em/pegawai-dan-kakitangan.html

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis