SAJAK TERIMA KASIH



Ayah
Terima Kasih Ayah
Kau mengajar aku tentang erti kesabaran dan kekuatan
Yang mana mengajar aku tentang erti kehidupan
Terima kasih sekali lagi ayah
(Petikan Lagu Ayah Oleh Aeman)

Ketika berjauhan 
Masih kurasa
Hangat kasihmu ayah
Betapa ku rindukan redup wajahmu 
Hadir menemaniku
Terima kasih sekali lagi ayah
Jasamu akan tetap sebati di ingatanku

Ibu 
Terima kasih ibu
Kaulah ratu hatiku
ibu,ibu engkaulah ratu hatiku
Itulah ungkapan yang sering kita dengar
Kau mengajar aku tentang erti kasih sayang
sayang dan menyayangi
Tanpa kau siapalah aku
Tanpa kau tiadanya aku di muka bumi ini
(Petikan Lagu Oh Ibu Oleh Mamat)

Oh Ibu..
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini kesepian
Dan aku 
Bagai purnama gerhana
Terima kasih sekali lagi ibu
Jasamu akan ku semat di dalam hati naluri ini

Cikgu
Terima kasih cikgu,
Kau pelita ilmu,
Mendidik kami anak-anak bangsamu
Anak-anak bangsa berjiwa merdeka
Kearah sebuah perjuangan
Penerusan Bangsa
Penegak agama
Pemacu negara

Guru, pensyarah, pendidik
Semuanya sama,
Kalianlah yang telah mendidik kami
anak-anak bangsamu
Tentang betapa pentingnya ilmu
Dalam mengharungi liku-liku kehidupan
Terima kasih sekali lagi cikgu
Kau akan sentiasa menjadi pelita buatku

Teman,
Terima kasih kukepadamu jua tidak kulupakan
Bersama kita mengharungi sebuah perjuangan
Perjuangan menuntut ilmu yang tidak pernah berkesudahan
(Lagu Teman Sejati Oleh Brothers)
Selama ini 
Ku mencari-cari 
Teman yang sejati 
Buat menemani
Perjuangan suci
Bersyukur kini
Padamu illahi
Teman yang ku cari 
Selama ini
Telah ku temui
Terima kasih diatas jasamu teman
Dalam membantu perjuangan bersama

Sekali lagi kalian ingin ku ucapkan ribuan terima kasih
Hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian
Semoga kita berjumpa di lain masa

Sekian salam puisi
Assalamualaikum W.B.T.


Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis