Dinner Part 8 2011....

DINNER PART 8 APRIL 2011
____________________________________________________________________________

Kadang-kadang ada benda yang kita perlu rancang awal...

Aku dah pun terfikir pasal Dinner Part 8, part aku yang akan diadakan pada awal 2011

Bukannya apa, apa yang aku nampak kalau prepare awal boleh dapat sponsor banyak cket dari tempat-tempat praktikal yang budak-budak ni g nanti.

Dalam perancangan aku, kalau jadik sem depan....Part 6 nanti, nak wat perjumpaan setup comitee, tau ar saper pengarah dan yang lain-lain.

Part 7, time tu boleh cari sponsor, kertas kerja dah pun disiapkan...hehe yer kut.

Bukan apa kadang-kadang manusia tu perlu merancang walaupun benda tu lama lagi, tapi sebenarnya tak lama pun just dalam setahun lagi jer. Kalau korang belajar business, pengurusan yang paling bawah akan buat perancangan setahun maknanya pemikiran sesetangah kita mungkin belum sampai ke peringkat pengurusan kalau perancangan setahun tu pun rasa lama kan....huhu

Apa-apa pun by now maybe tempat dinner tu akan dibuat kat Shah Alam Convention Centre, aku rancang nak jemput Alumni dan Anak-anak Yatim....???Nak watper anak2 yatim, sebab kita boleh bagi galakkan kat diaorang untuk berjaya ke menara gading dan definisikan semula apa tu menara gading. Kalau dulu menara gading tu kita bergelar siswazah but now the time change. Definisi perlu didifenisikan semula, makna perlu disemak dikemaskini. Menara gading tidak bermakna kalau tidak diisi dengan kecemerlangan mental, spitritual dan bukan sahaja diukur dari segi akademik malah kokurikulum dan kepimpinan. You have a degree does not mean it will save your whole life, now degree is nothing, we need something extra.

Sebenarnya concern aku satu jer, aku nak dinner part aku menjadi dinner yang diingati, dinner ni bukan sekadar dinner tetapi akan menyumbang kepada masa depan, hasil kutipan dinner mungkin boleh didirikan sebuah masjid tanda peringatan tentang dinner ini...hehe banyak ar plak duit. Atau apa sahaja benda yang boleh disumbangkan oleh kutipan dinner ini kepada fakulti untuk kegunaan pada masa depan...bunyi macam poyo tapi itulah apa yang aku harapkan dan agar harapan bukan tinggal harapan.

Yang benar,

Mohd Ashraf Bin Mohd Zabidi
Duta Besar Malaysia Ke UK....insyallah

Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis