Shopping Raya 2009

Arini aku ngan family gi Tesco Stesyen 18 untuk beli baju rayer ngan keperluan raya yang laen. Colour tema aku taun ni merah, satu kebiasaan sejak taun lepas. Tapi yang tak bestnyer Abah takder bersama kami untuk sambut raya taun ni dan untuk beli baju raye...huhu.

Memula Mama amek duit dulu untuk kami bershopping kat situ...tq mum

Tq bank atm sebab bagi kami duet untuk shoping..haha

Kami g dari satu kedai ke kedai lain, memula g beli kasut kat Ventini Shoemaker
Beli kasut kat sini, yeah dapat kasut rayer ah


Pas tu g plak kedai-kedai jual baju melayu, tapi x jumpe2 baju melayu pilihan hati...huhu baju melayu warna merah sume dah sold out

Bazar Rakyat tempat aku mencari Baju Melayu Cina dan India...hehe satu malaysia kan


Makan tengahari kat sini....hahaha puaser ar


Dapat tengok jer ar....


Shakeys membuatkan aku rasa kelaparan...rasa jer ar


After that, g beli barang-barang keperluan cam sayur, mee, dan macam-macam lagi ar untuk raya. Aku pun sukeati jer ar tambahkan bebarang ke dala troli tu..haha


Makcik kat depan troli tu belanje kami shopping...tq mum


Minah kat belakang mak aku tu, adek aku, Baby.....haha Baby beso


Yang ni ustazah...haha. Dengan Minah ni la aku selalu gaduh, tu dia tak pueh ati aku amek gambo dier..haha sori Iqa


Kami membeli daging bigfoot, daging kaggaru & daging beruang koala disini..kalau nak datang ar rumah raya nanti



Kat sini kami beli putu mayam ngan Putu Kaliarapan A/L Arumugam.....haha


Ai beli telur bebanyak ni nak bukak kedai telor goreng ke...haha

Sape suruh aku pegang dan tolak troli tu...hahahahah

Time ni diaorang tinggalkan aku..huhu sebagai tanda protes aku masukkan dua kek span ke dalam troli..hehe

After that rancang-rancang nak g UO tapi nak wat camner dah jalan sesak dan parking pun takder kami pun beralih arah ke Stadium untuk beli juadah bukak puasa...haha my favorite time.


Sebelum nak balik kene la baya' dulu, tak bayar pun boleh tapi Pak Guard kejar ar nanti...haha

After that balik le ke rumah, yer ah cam pepatah orang putih kata "like the sirih pulang ke ganggang" yang membawa maksud setiap yang pergi pasti akan kembali...huhu seram jer bunyi.


Me with adek aku,Iqa yang jugak orang yang selalu x pueh ati ngan aku  sebab aku bergambar tak ajak dia...haha



Tengah amek beberapa biji durian belanda untuk dibuat lauk bukak puasa...haha tq very much mum  


Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Apa sebenarnya Skandal Enron @ Enron Scandal???