Hidup Sebagai Seorang Jawatankuasa Perwakilan Kolej Dan SMF

Hidup sebagai orang penting kat kolej ni bukanlah satu bende yang mudah. Kekadang lampu tak nyala, jamban tersumbat, tingkap retak dsb kita yang akan disalahkan...huhu

Tapi satu bende yang aku suker, kita dapat belajar karekter manusia yang bermacam-macam ragam ni ha. Macam Robert Fervato Andreas cakap kat dalam buku dia "Man Attitude And Behavior Towards Success", manusia ni ada pelbagai ragam tapi yang penting camner kita layan ragam manusia ni.

Seronoknya bila jadi JPKolej ni, aku dapat sertai banyak program dan akhirnya dapat meningkatkan softskill aku sebagai manusia yang tak punya apa-apa kecuali ilmu yang tak seberapa. Cabaran JPK di kolej-kolej luar ni lain berbanding dalam kampus sebab kat luar macam-macam hal ada, nak wat program pun susah nak dapat crowd kat luar ni ha.

Sepanjang setahun aku jadi JPK dalam masa yang sama Timbalan Presiden Sekretariat Mahasiswa Fakulti sebelum MT SMF dirombak, aku cukup suka wat program. Bezanya di Kolej ngan fakulti, kat fakulti senang dapat bajet tapi kat kolej susah becoz meting bajet sekali or dua kali satu sem, tabung pun terhad giler.

Tapi kalau di Kolej jadik orang penting senang dapat kolej, becoz kita rapat dengan pengurusan but di fakulti susah....huhu yer lah kalau kita rapat ngan pengurusan fakulti bukan bleh tido kat fakulti...huhu

Comments

Popular posts from this blog

Lirik Pak Ude

Ya Hafizu Ya Syafi, Wahai Yang Menjaga Dan Yang Menyembuhkan, Jagakanlah & Sembuhkanlah

Kolej Matrikulasi Perlis